Gratis Verzenden Vanaf €250.-

Veelgestelde vragen

 Fatbikr logo

 

Bestelling en Betalen:

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Wanneer je bij Fatbikr.nl een van onze Fat e-Bike producten wilt bestellen dan dien je eerst op de productpagina het gewenste product aan de winkelwagen toe te voegen. Dit doe je door op de Blauwe knop met "Toevoegen Aan Winkelwagen" te klikken. Volg verder de instructies voor het afrekenen.


Telefonisch een bestelling plaatsen
Uiteraard willen wij al onze klanten zo makkelijk mogelijk voorzien van het juiste artikel. Je kunt dit snel en makkelijk doen via onze website. Heb je vragen over producten of wilt je advies over het meest geschikte producten voor jou, dan kunt je uiteraard telefonisch contact met ons opnemen. 

Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Je hebt bij ons de mogelijkheid om te betalen met Creditcard, Ideal, Klarna, Apple Pay, Bancontact, Google Pay, In3, en SprayPay

Hoe wijzig / annuleer ik mijn bestelling?
Neem zo snel mogelijk contact contact met ons op. Mocht het zo zijn dat je bestelling al in het verwerkproces zit dan kan het pakket niet meer geannuleerd worden.

 

Ik wil mijn afleveradres wijzigen
Heb je een verkeerd afleveradres ingevuld en nog geen verzendbevestiging ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Dan kijken wij of we het adres nog kunnen aanpassen. 


Bezorgen:

Hoeveel bedragen de verzendkosten?
Wij rekenen geen verzendkosten voor bestellingen vanaf €250.

 

Wie levert mijn pakketje
Dit ligt er aan welk product je besteld.
Bestel je een Lil'Buddy dan moet deze uit Duitsland komen, deze wordt overhandigd aan Euro-Cargo Logistics B.V. Hun nemen contact met jou op om een leverdatum af te spreken. Zo kan je afspreken wanneer het jou uitkomt. Wel zo handig!
Bestel je een Vintage Cruiser dan komt deze leverancier deze keurig bij je langs brengen, ook op afspraak wanneer het jou uitkomt. 
Bestel je een Lumo One Bike dan komt deze leverancier deze bij netjes bij je langs brengen. 
Mocht je een accessoire bestellen dan wordt deze door PostNL bezorgt en krijg je een Track & Trace code.
 

Wat is de levertijd?
De levertijd verschilt per product, kijk hiervoor bij het desbetreffende product naar de levertijd. Voor meer informatie hierover kan je altijd even contact opnemen.

 


Waar is mijn pakketje? 

Zodra je pakketje het magazijn heeft verlaten, krijg je van ons een bevestigingsmail met een track and trace code. Zo krijg je de mogelijkheid om je pakketje te volgen. Mocht de track and trace code het niet doen dan kan je ons een mail sturen naar info@fatbikr.nl 


Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?                                                             

Dit is in principe niet mogelijk, wanneer je een Fat e-Bike besteld wordt er een bezorgafspraak gemaakt wanneer het jou uitkomt.
Mocht je een accessoire hebben besteld dan gaat de bezorging op de traditionele manier en geeft de bezorger je pakket af aan de buren. En anders brengt de bezorger het pakket naar een afhaalpunt bij jouw in de buurt. Door de track and trace code kan je precies zien waar je pakket is afgeleverd.

Wat moet ik doen als ik mijn bestelling niet heb ontvangen?
Controleer het volgende:

  • De trackinginformatie van het pakket
    Bekijk de track en trace code om te zien of de bezorging is verschoven of dat het pakket onderweg/afgeleverd is.
  • Het afleveradres
    Kijk of het afleveradres klopt met wat je hebt ingevuld tijdens het bestellen.
  • De brievenbus
    Kijk of er een niet-thuis bericht is achtergelaten in je brievenbus. Als dit het geval is dan is het pakket bij de buren bezorgd of heeft de bezorger een nieuw bezorgmoment ingepland.

Klopt bovenstaande allemaal en heb je geen pakket ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.


Retourneren en Ruilen:

Hoe meld ik mijn retour aan?
Stuur een mail naar info@fatbikr.nl met daarin je ordernummer en vermelding dat je de order wenst te retourneren. Daarna kun je het retour formulier HIER DOWNLOADEN  en wij zorgen voor een duidelijke afhandeling. Bekijk ook even of jou product voldoet aan het herroepingsrecht. Bekijk hier de pagina.


Hoe snel heb ik mijn geld terug na retourneren?
Wanneer we je retourzending verwerkt hebben wordt het binnen 14 dagen terugbetaald. We storten het geld altijd terug via de gekozen betaalmethode. Hoe snel je het geld op je rekening hebt hangt af van de betaalmethode.

Staat het bedrag na 14 werkdagen nog niet op je rekening? Neem dan contact met ons op.


Wat moet ik doen als ik een verkeerd product heb ontvangen?
Neem dan contact met ons op en dan zorgen we ervoor dat je zo snel mogelijk de juiste bestelling in huis hebt.

Zitten er kosten aan mijn retourneren verbonden ?                                     

De kosten voor retour van jouw thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Mocht je een fat e-bike willen retourneren dan kunnen wij jou daar bij helpen. Neem contact met ons op en wij zullen je hierbij helpen. 

 

Hoeveel jaar garantie zit er op de producten?

Je hebt 2 jaar garantie op de producten.

Let op ! Op de producten van Lumo Bikes zit 1 jaar garantie.

 

Overige:

Klacht melden.
Wij hechten veel waarde aan de kwaliteit van onze artikelen en de service naar jou als klant. We willen dat je tevreden bent over onze artikelen en service die wij verlenen. Heb je een klacht over een artikel? Dan kun je contact met ons opnemen. Zet in deze e-mail of Whatsapp bericht een paar duidelijke foto’s, de omschrijving van de klacht en uw klantnummer. Vervolgens nemen wij zo snel mogelijk contact met je op om tot een passende oplossing te komen. 
Bij klachten kijken wij altijd naar de garantiebepalingen, die op het desbetreffende artikel van toepassing zijn. 


Zijn jullie producten toegestaan op de openbare weg?
Ja !  Voor een elektrische fiets (of e-bike) gelden dezelfde verkeersregels als voor een gewone fiets. U hoeft bijvoorbeeld geen rijbewijs te hebben. Op een elektrische fiets moet u zelf meetrappen om vooruit te komen. De trapondersteuning stopt bij 25 kilometer per uur. Voor meer informatie kijk op onze wetgeving e-bikes pagina

 

Kan ik onderhoud of reparaties laten uitvoeren ?   

Fatbikr.nl is aangesloten bij Fietsservicetotaal.nl. Fietsservicetotaal is een mobiele servicedienst voor fietsreparatie en fietsonderhoud op locatie. Hun zijn gecertificeerd E-bike specialist. Sinds 2008 is fietsservicetotaal een mobiele fietsenmaker. Hun bieden reparatie en onderhoud aan van fietsen, e-bikes en e-bakfietsen. Thuis, op het werk of het vakantieadres. Ze beschikken over een mobiele werkplaats die ingericht is aan de eisen van het vak. Hiermee kunnen hun vakkundig en vertouwd reparaties en onderhoud uitvoeren op locatie. Het uitlezen van E-bike behoort ook tot hun service.

Wil je reparatie of onderhoud laten plegen aan je E-Bike meld je dan aan met deze Actiecode: ( Fatbikr.nl ) op deze pagina. 



Hoe lang worden mijn gegevens bewaard?
Na het verwijderen van je account zullen we je accountgegevens ook verwijderen. We hebben ons wel te houden aan enkele bewaarplichten, denk aan gegevens van bestellingen en administratie die daaraan gerelateerd is. Wij volgen hierin de voorgeschreven termijn vanuit de Belastingdienst of autoriteiten en zullen na deze termijn de betreffende stukken vernietigen.


Hoe waarborgen jullie mijn privacy?
Jouw privacy is zeer belangrijk voor ons. Zo zullen we jouw gegevens enkel gebruiken voor de verwerking van je bestelling en nooit aan derden verstrekken. De enige uitzondering zou zijn als er door de autoriteiten met een vordering gegevens worden opgevraagd. Dit is tot op heden nog nooit voorgekomen, gelukkig. Zelfs je factuur wordt om privacy redenen niet fysiek opgestuurd, maar deze verstrekken wij digitaal via jou (beveiligde) account.

Omdat we per telefoon niet kunnen vaststellen dat jij het echt bent zullen wij los van de status van je bestelling nooit wijzigingen doorvoeren van je bestelling.

Waar ben je naar op zoek?

Interesse in onze nieuwsbrief ?

Blijf op de hoogte met nieuws en promoties !

Jouw winkelwagen